De Nederlandse sopraan Renate Arends studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, het Internationale Opera Centrum in Amsterdam en het Steans Institute in Chicago. Tot haar meest recente engagement behoren de rol van Donna Elvira in Mozart’s Don Giovanni met Het Symfonieorkest, Haydn’s The Creation met het Residentieorkest en de sopraanpartij in de Mattheaus Passion met het Brabants Orkest en met het Concertgebouworkest. Verder zond zijn de rollen van La Bergère, La Chauve-souris en La Chouette in Ravel’s L’Enfant et les Sortilèges met het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Eerste maagd in Strauss’ Daphne, Gianetta in Donizetti’s L’Elisir d’Amore en Frasquita in Carmen bij De Nationale Opera, het Stabat Mater van Rossini met het Brabants Orkest, Elisetta in The Secret Marriage bij de Scottish Opera (Cimarosa’s Matrimonio segreto in het Engels), Bach’s Magnificat in de NTR Zaterdagmatinee, de sopraanpartij in het Magnificat van John Rutter, Zerlina in Don Giovanni met het Combattimento Consort en Virtù in Monteverdi’s L’Incoronazione di Poppea in Theater an der Wien. Renate Arends werkte samen met dirigenten als Peter Dijkstra, Christopher Moulds, Edo de Waart, Paul McCreesh, Marc Albrecht, Alexander Rahbari, Jan Willem de Vriend, Rudolf Werthen, Ed Spanjaard, George Pehlivanian, Daniele Callegari, Kenneth Montgomery en Yannick Nézet-Séguin. Zij was te horen op vele nationale en internationale opera- en concertpodia zoals, het Concertgebouw in Amsterdam, de Opéra National de Lyon, de Opéra de Lille, het Oklahoma Festival, het San Antonio Early Music Festival, De Singel in Antwerpen, de Opéra de Toulon, de Staatsopera van Tatarstan, en de concertzalen van Tel Aviv en Jeruzalem.De Nederlandse sopraan Renate Arends studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, het Internationale Opera Centrum in Amsterdam en het Steans Institute in Chicago. Tot haar meest recente engagement behoren de rol van Donna Elvira in Mozart’s Don Giovanni met Het Symfonieorkest, Haydn’s The Creation met het Residentieorkest en de sopraanpartij in de Mattheaus Passion met het Brabants Orkest en met het Concertgebouworkest. Verder zond zijn de rollen van La Bergère, La Chauve-souris en La Chouette in Ravel’s L’Enfant et les Sortilèges met het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Eerste maagd in Strauss’ Daphne, Gianetta in Donizetti’s L’Elisir d’Amore en Frasquita in Carmen bij De Nationale Opera, het Stabat Mater van Rossini met het Brabants Orkest, Elisetta in The Secret Marriage bij de Scottish Opera (Cimarosa’s Matrimonio segreto in het Engels), Bach’s Magnificat in de NTR Zaterdagmatinee, de sopraanpartij in het Magnificat van John Rutter, Zerlina in Don Giovanni met het Combattimento Consort en Virtù in Monteverdi’s L’Incoronazione di Poppea in Theater an der Wien.

Renate Arends werkte samen met dirigenten als Peter Dijkstra, Christopher Moulds, Edo de Waart, Paul McCreesh, Marc Albrecht, Alexander Rahbari, Jan Willem de Vriend, Rudolf Werthen, Ed Spanjaard, George Pehlivanian, Daniele Callegari, Kenneth Montgomery en Yannick Nézet-Séguin. Zij was te horen op vele nationale en internationale opera- en concertpodia zoals, het Concertgebouw in Amsterdam, de Opéra National de Lyon, de Opéra de Lille, het Oklahoma Festival, het San Antonio Early Music Festival, De Singel in Antwerpen, de Opéra de Toulon, de Staatsopera van Tatarstan, en de concertzalen van Tel Aviv en Jeruzalem.