Béni Csillag (1976) begon zijn muzikale opleiding op 6-jarige leeftijd met vioollessen. Na verschillende instrumenten bespeeld te hebben, begon hij in 1995 aan zijn studie koor- en orkestdirectie aan de Liszt Ferenc Academie in Boedapest. Naast deze hoofdvakken studeerde Béni tevens muziektheorie en schoolmuziek. In 2001 rondde hij zijn studie af. Tijdens zijn studie leidde hij onder andere de opera-afdeling met producties van Monteverdi (L’Incoronazione di Poppea) en Mozart (Le Nozze di Figaro). Tevens was hij assistent van Peter Oberfrank waarmee hij samen Puccini’s Il Trittico met het Nationaal Theater in Szeged
deed.

In 2003 werd Béni Csillag geselecteerd voor de Eric Ericson Masterclass in Haarlem. Deze stond onder leiding van Hartmut Haenchen en Uwe Gronostay. Een week lang werkte Béni met het Nederlands Kamerkoor en het Groot Omroepkoor. In juni 2007 werd hij opnieuw geselecteerd, deze keer door de docenten Simon Halsey en Robert Sund. In 2004 assisteerde hij Tonu Kaljuste in Vigevano (Italië) met het World Chamber Choir, een vertakking van het World Youth Choir, waarin Béni jarenlang als zanger heeft gefungeerd.

Sinds september 2005 woont Béni Csillag in Nederland. Hij studeerde koordirectie aan het Koninklijk Conservatorium bij Jos van Veldhoven en Jos Vermunt. In september 2008 behaalde hij hier Cum Laude het Masterdiploma. Hij is artistiek leider van het Philips’ Philharmonisch Koor, het Brabants Kamerkoor, het Nieuw Nederlands Vocaal Ensemble en dirigent van het Festivalkoor van de Koorbiënnale in Haarlem. Hij heeft de afgelopen jaren kerstconcerten gegeven met het Nederlands Kamerkoor en als repetitor gewerkt met het Groot Omroepkoor en Cappella Amsterdam. Vanaf 2019 is Béni artistiek leider van het Nederlands Studenten Kamerkoor.