Lid worden

Met regelmaat worden er open repetities gehouden voor amateur zangers en zangeressen die belangstelling hebben om lid van de vereniging te worden. Tijdens de open repetities (data worden in regionale bladen en op de website gepubliceerd, maar u kunt hiervoor ook contact opnemen met het secretariaat van de NHV) kunnen geïnteresseerden komen luisteren en de sfeer proeven. Tevens ontvangt men van de gastvrouw informatie over het koor. Om toe te kunnen treden tot de NHV zullen de dirigent en een bestuurslid tijdens een auditie bepalen of uw stem past bij het koor. Is de uitslag van de auditie positief, dan wordt u gedurende drie maanden aspirant-lid, soms onder de voorwaarde van het volgen van zanglessen, en woont u de repetities bij. Tijdens deze drie maanden is men geen contributie verschuldigd. Na drie maanden wordt het aspirant-lid verzocht een tweede keer te auditeren. Als de uitslag positief is volgt een definitief lidmaatschap. Als u vragen heeft of lid wilt worden, kunt u een mail sturen naar koorzaken@haendelvereniging.nl.

Repetities

De koorrepetities worden gehouden in het Muziek Centrum van de Omroep, Heuvellaan 33 in Hilversum, op donderdagavond van 20.00 tot 22.30 uur.

Projectzangers

De Nederlandse Händelvereniging biedt, bijvoorbeeld vanwege de repertoirekeuze projectzangers de mogelijkheid om deel te nemen aan een specifiek concert. Bent u geïnteresseerd? Meldt u dan hieronder aan. Steeds als er behoefte is aan projectzangers, zal dit ook op onze website kenbaar gemaakt worden.
Voor projectzangers geldt het volgende,

• U bent een ervaren koorzanger.
  • U kunt zelfstandig studeren.
  • U wordt slechts toegelaten na een geslaagde auditie, die bestaat uit het zingen van één zelfgekozen werk en één verplicht stuk.
  • De deelname geldt voor één uitvoering.
  • Van projectzangers wordt verwacht dat zij steeds op de repetities aanwezig zijn. In een repetitieperiode mag men maximaal 4 keer afwezig zijn. Bent u vaker afwezig geweest, dan moet u auditie doen opdat de dirigent zich ervan kan vergewissen dat u het stuk beheerst qua noten èn interpretatie.
  • Projectzangers betalen € 75,= per concert.

Aanmeldingsformulier Projectzanger

Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van projecten van de Nederlandse Händelvereniging

sopraanalttenorbas

1ste2de

Velden met een * zijn verplicht.