Liesbeth van der Loop

Liesbeth van der Loop behaalde haar diploma’s voor Klassiek Gitaar en Klassieke solozang aan het conservatorium van Tilburg. Vervolgens zette zij haar studie voort aan De Nieuwe Opera Academie o.l.v. Alexander Oliver van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en sloot dit af met het diploma Uitvoerend Musicus Opera.

Liesbeth van der Loop ontving lessen en Masterclasses van Bernard Kruysen, met wie zij ook liedrecitals gaf in Meester en Gezel-concerten, Christina Deutekom, Margreet Honig, Barbara Pearson, Diane Forlano en Craik Rutenberg. Momenteel wordt zij gecoacht door Jan Polak en Brian Masuda.

In het oratorium zong Liesbeth vele altpartijen onder andere in het Stabat Mater van Pergolesi, Matthäus Passion, Weihnachtsoratorium, Hohe Messe van Bach, Requiem van Mozart, Petite Messe Solenelle, Stabat Mater van Rossini, maar ook werken van hedendaagse componisten zoals Michael Tippet, Daan Manneke en Karl Jenkins.

Als concertzangeres was zij te horen in Pulcinella van Strawinsky o.l.v. Jac van Steen, Il Tramonto van Resphigi, Nuits d’Été van Berlioz en in de Wesendonk-Lieder van Wagner.

Operarollen die zij vertolkte waren onder meer Dido uit Dido and Aeneas o.l.v. Paul McCreesh, Tweede Dame in Die Zauberflöte van Mozart, Maddalena in Rigoletto van Verdi en Veerle in de jeugdoperette Een dans voor Lieveke van de Vlaamse componist Coen Dejonghe. Bij de Nationale Opera nam zij deel aan diverse solistenensembles zoals in Orfeo van Monteverdi, Adam in Ballingschap van Rob Zuidam en speelde zij in 2013 één van de Lehrbuben in Die Meistersinger van Nürnberg van Wagner o.l.v. Marc Albrecht